"People & Culture Manager" haben die Aufgabe, eine positive Unternehmenskultur zu fördern und das Wohlbefinden der Mitarbeitenden zu unterstützen. In ihrer Rolle vereinen sie Personalmanagement und die Gestaltung des Arbeitsumfeldes. Dabei kümmern sich "People & Culture Manager" beispielsweise um Initiativen zur Bindung der Mitarbeitenden, zur Förderung der Diversität und Inklusion und zur Unterstützung der Entwicklung der Teammitglieder. Durch enge Zusammenarbeit mit verschiedenen Abteilungen tragen "People & Culture Manager" dazu bei, eine Umgebung zu schaffen, in der Menschen erfolgreich sind, sich entfalten können und gleichzeitig zur langfristigen Vision und Mission des Unternehmens beitragen.
Our recruiting teams fill positions in areas which they are experts and are part of the industry / community
Huge active network and over 450,000 contacts
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We are service-oriented and take the work of recruiting off your shoulders and let you concentrate on your core business. We are flexible, understand your expectations and implement them so that we can achieve success together
Multi-channel: We also find “hidden candidates” through our complete, cross-channel screening of the entire market. We know the important trends and use and develop the best tools and processes
78% of the candidates are invited by the client for an interview and 4 candidates until successful filling of the position
First interviews with the customer within 30 days and successful casting on average after 89 days
Weekly Jour Fixe (status update based on KPIs, candidate presentation, feedback and market observations)
Detailed evaluation after assessment
(confidential report).