"Heads of E-Commerce" sind verantwortlich für die Leitung und Entwicklung der E-Commerce-Strategie. Dabei fokussieren sie sich auf die Optimierung des Online-Vertriebs und des Einkaufserlebnisses. "Heads of E-Commerce" beaufsichtigen die Gestaltung und Funktionalität des E-Commerce-Portals, analysieren das Verhalten der Nutzenden, entwickeln Online-Marketingstrategien und führen A/B-Tests durch, um die Conversion-Raten zu steigern. Durch abteilungsübergreifendes Arbeiten schafften "Heads of E-Commerce", ein nahtloses und ansprechendes Online-Einkaufserlebnis, das den Bedürfnissen der Konsumierenden gerecht wird und das Unternehmenswachstum vorantreibt. Der ideale Head of E-Commerce besitzt ein tiefes Verständnis für digitale Trends, Zielgruppen-Erwartungen und E-Commerce-Strategien. So wird der Online-Erfolg maximiert.
Our recruiting teams fill positions in areas which they are experts and are part of the industry / community
Huge active network and over 450,000 contacts
in our database
We are service-oriented and take the work of recruiting off your shoulders and let you concentrate on your core business. We are flexible, understand your expectations and implement them so that we can achieve success together
Multi-channel: We also find “hidden candidates” through our complete, cross-channel screening of the entire market. We know the important trends and use and develop the best tools and processes
78% of the candidates are invited by the client for an interview and 4 candidates until successful filling of the position
First interviews with the customer within 30 days and successful casting on average after 89 days
Weekly Jour Fixe (status update based on KPIs, candidate presentation, feedback and market observations)
Detailed evaluation after assessment
(confidential report).