"Chief Marketing Officer" (CMO) sind für die Entwicklung, Umsetzung und Überwachung von Marketingstrategien und -aktivitäten verantwortlich. Dabei spielen sie eine Schlüsselrolle bei der Gestaltung des Markenimages, der Entwicklung von Produkten oder Dienstleistungen, sowie dem Design effektiver Werbekampagnen.
Zu den Hauptaufgaben gehören die Identifikation von Zielgruppen, die Analyse von Markttrends, die Auswahl geeigneter Werbekanäle uvm.
CMOs arbeiten eng mit anderen Führungskräften zusammen, um die Unternehmensvision in überzeugende Marketingstrategien umzusetzen und so das Wachstum, die Sichtbarkeit und den Erfolg des Unternehmens zu fördern. Da sich der Bereich des Marketings ständig weiterentwickelt, sollten CMOs über ein tiefes Verständnis für digitale Technologien, Datenanalyse und Konsumentenverhalten verfügen.
Our recruiting teams fill positions in areas which they are experts and are part of the industry / community
Huge active network and over 450,000 contacts
in our database
We are service-oriented and take the work of recruiting off your shoulders and let you concentrate on your core business. We are flexible, understand your expectations and implement them so that we can achieve success together
Multi-channel: We also find “hidden candidates” through our complete, cross-channel screening of the entire market. We know the important trends and use and develop the best tools and processes
78% of the candidates are invited by the client for an interview and 4 candidates until successful filling of the position
First interviews with the customer within 30 days and successful casting on average after 89 days
Weekly Jour Fixe (status update based on KPIs, candidate presentation, feedback and market observations)
Detailed evaluation after assessment
(confidential report).